İlçe Tapu Müdürlüğü

 
Çağlar ÇAĞLAYAN
Tapu Müdürü 
 

Kadro ve Personel durumu   :
Müdürlüğümüz bünyesinde  2 Bilgisayar İşletmeni, 1 Hizmetli olmak üzere toplam 3 personel görev yapmaktadır. 
 Görevleri  :
Tapu Sicil Muhafızlığı ve Tapu Sicil Müdürlüğü adıyla ülkemizde faaliyetlerini uzun yıllardır sürdüren Müdürlükler 6083 sayılı kanunla Tapu Müdürlüğü adı ile ifade edilmiş ve toplamda 970 Tapu Müdürlüğü il ve ilçe düzeyinde örgütlenmiştir. Müdürlüğümüzde Ordu Tapu Müdürlüğünde 14/08/1997 yılında ayrılarak faaliyetlerine başlamıştır.
     2012/2 sayılı “Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı yetki görev ve sorumlulukları hakkındaki genelge” nin 19. maddesinde Tapu Müdürlüklerinin görevleri ;
      a- Yetki ve yetkilendirildiği alanlarda, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait akitli ve akitsiz her türlü tecil, düzeltme, terkin işlemlerini yapmak.
      b- Mevzuata aykırı istemleri, Türk Medeni Kanun ve Tapu Sicil Tüzüğünün ilgili maddeleri gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisini bölge müdürlüğüne itirazı halinde gerekli evrakları 7 gün içerisinde bölge müdürlüğüne göndermek,
      c- Cevaplı teftiş raporları hakkında müdürlük görüşünü belirttikten sonra, raporu bölge müdürlüğüne göndermek, raporlarla ilgili verilecek talimatları geciktirmeden yerine getirmek,      ç- Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait tecil bildirimi düzenlenmesini gerektiren işlemlere ilişkin talepleri, hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde, işlemin mahiyetine göre Kadastro Müdürlüğüne veya LİHKAP’a iletmek,
      d-  Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak,
      e- Yetki alanlarında yapılan Kadastro veya yenileme sonucunda düzenlenen ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi karşılığında devir almalı,
      f- Yetki alanlarına yeniden katılan veya yetki alanlarından çıkartılan taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosta ve belgelerin asıllarını veya onaylı örneklerini devir-teslim çizelgesi karşılığında gerekirse komisyon marifetiyle devir almak veya devir etmek,
      g- Müdürlükte her ay yapılan işlem sonucu düzenleme Tapu senedi, İpotek belgesi, İpotek terkin cetvelleri ile Kadastro Mahkemesi ve komisyon kararları tescil listelerini ilgili yerlere düzenli olarak gönderilmesini sağlamak,
      h- Görevine giren konularda Kadastro Müdürlükleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile      ı – Mahkemeler, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgi ve belge örneklerini mevzuata uygun olarak süresinde vermek veya göndermek,
       i- Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,
       j- Müdürlüğün personel, araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını belirlenen süreler içinde bölge müdürlüğüne, ödenek ihtiyaçlarını Genel Müdürlüğe bildirmek,
       k- Müdürlüğün personel, mali ve idari hizmetlerini aksamadan yürütülmesini sağlamak,
       l – Yetki alanı dışında bulunan taşınmazlarla ilgili Tapu işlemlerini gerçekleştirmek için karşılıklı yetki almak vermek,
      m- Belirli formlarla gelen ve Bilgisayar manyetik ortamına aktarılması gereken bilgilerin giriş ve kontrol işlemini gerçekleştirmek, verilerden elde edilen bilginin doğruluğunu izlemek  veri girişlerindeki hataları müdürün bilgisi dahilinde düzeltmek,
      n- Mevzuatın ön gördüğü ve Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü veya mülki amirce verilen benzeri işleri yapmak,
 iş birliği yaparak hizmeti aksamadan yürütülmesini sağlamak
 
İletişim
 
Müdür  : 0 452 280 10 44
Servis   : 0 452 280 10 42-43
Fax       : 0 452 841 28 37

 
 
Kabadüz Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No:13
Tel: 0452 841 21 01 Faks:(452)841 21 03 eposta: kabaduz@kabaduz.gov.tr